Toimitusehdot

Tehdessään tilauksen asiakas hyväksyy nämä toimitusehdot ja sitoutuu niitä noudattamaan. Toimitusehdot koskevat verkkokaupan tilauksia sekä soveltuvin osin kaikkia muitakin tilauksia.

 

Myyjä

Tuotteiden myyjänä toimii Suomen Merkintäkeskus Oy (y-tunnus: 2310288-6)

Yhteystiedot:
Suomen Merkintäkeskus Oy
Mikkelänkallio 18 A
02770 ESPOO
puh. 09-315 77 681
fax. 09-315 77 683
email. info@merkintakeskus.fi
www.merkintakeskus.fi

 

Toimituskulut

Toimituskulut lisätään hintaan. Arvio erilaisten toimitustapojen kustannuksista on nähtävissä ostoskorin yhteydessä. Lopulliset toimituskulut ja toimitusvaihtoehdot näkyvät ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.

Postitse toimitettavissa tilauksissa toimituskulujen suuruus määräytyy tilauksen kokonaispainon mukaan.

Postiennakkomaksu lisätään postiennakolla maksettaviin tuotteisiin. Laskutuslisä lisätään laskulla maksettaviin tuotteisiin.

Noudettaessa tuotteet noutomyymälästämme, ei toimituskuluja peritä.

 

Toimitus

Tuotteiden arvioitu toimitusaika on ilmoitettu kunkin tuotteen kuvauksen yhteydessä. Mikäli toimitusaika venyy tätä pidemmäksi esimerkiksi sesonkikiireiden vuoksi, pyrimme ilmoittamaan tästä asiakkaalle mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.

Toimitamme tuotteet asiakkaan valitsemaa toimitustapaa käyttäen.

 

Maksaminen

Verkkopankissa maksaessa maksunvälittäjänä toimii Suomen Maksuturva Oy. Katso lisätiedot kohdasta Maksuturva-palvelu. Palvelun käytöstä peritään tilauksen yhteydessä Suomen Maksuturva Oy:n palvelumaksu 1,50 euroa.

Yksityisille ja yrityksille Laskulla, Osamaksulla tai Tili-palvelulla maksettaessa maksunvälittäjänä toimii Klarna. Katso tarkemmat tiedot palveluiden kuvauksista ja ehdoista.

Yritykset (ei henkilöyhtiöt) voivat valita maksutavaksi myös laskun. Tällöin tilauksen mukana toimitetaan lasku 14 vuorokauden maksuajalla. Laskutuslisä 5€ lisätään hintaan. Pidätämme oikeuden siirtää lasku kolmannen osapuolen hoidettavaksi.

Ennakkomaksulla eli tilisiirrolla etukäteen: asiakkaalle toimitetaan sähköpostilla tilisiirtolomake, jolla maksun voi hoitaa esimerkisi oman pankin kautta.

PayPal-maksuissa maksunvälittäjänä toimii PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A. Maksutavan aiheuttamat lisäkustannukset peritään asiakkaalta tilauksen yhteydessä. Tarkemmat tiedot ja ehdot PayPalin verkkosivulta tilauksen edetessä.

Postiennakolla vain vakiotuotteet (ei asiakkaalle yksilöidyt tuotteet tai erikoistilaukset). Mikäli postiennakolla maksettava tilaus sisältää sekä vakio- että erikoistuotteita, lähetetään lasku erikoistuotteista etukäteen ja loppuosuus maksetaan postiennakolla.

Odotamme suoritusta 7 vuorokautta tilauksesta, jonka jälkeen asiakkaalle varatut tuotteet palautetaan myyntiin. Lähetämme asiakkaalle aina muistutuksen maksamattomasta tilauksesta.

 

Maksuturva-palvelu

 

Valitse maksutavaksi Maksuturva ja siirryt Maksuturvan sivulle, jossa voit maksaa tilauksesi haluamallasi maksutavalla verkkopankissa. Sinulla on aina mahdollisuus tarkistaa vastaanottamasi tilaus ennen kuin varat siirretään myyjälle. Palvelu ei vaadi rekisteröitymistä ja sen käytöstä peritään tilauksen yhteydessä Suomen Maksuturva Oy:n palvelumaksu. Maksusuoritukset säilytetään turvallisesti erillisillä asiakasvaratileillä suomalaissa pankeissa kunnes ne tilitetään myyjälle. Asiakasvarat ovat erillään Suomen Maksuturva Oy:n omista varoista ja niitä voidaan siirtää ainoastaan myyjälle tai takaisin ostajalle.

Maksuturva - maksut verkkopankkitunnuksilla

Käytössäsi ovat seuraavien pankkien verkkomaksupainikkeet:

Nordea
Osuuspankki
Paikallisosuuspankki
Sampo Pankki
Tapiola
S-Pankki
Ålandsbanken
Aktia
Säästöpankki
Handelsbanken

Maksuturva toimii näin:

  1. Valikoi verkkokaupassa haluamasi tuotteet. Valitse maksutavaksi Maksuturva ja siirryt Maksuturvan sivulle.
  2. Maksa tilauksesi verkkopankissa.
  3. Maksuturva ilmoittaa maksusta myyjälle, joka toimittaa tilauksesi. Voit seurata kirjatun lähetyksen kulkua Maksuturvan kotisivuilla tai klikkaamalla vahvistussähköpostissa olevaa linkkiä.
  4. Kun olet vastaanottanut ja tarkistanut tilauksesi, Maksuturva tilittää maksun myyjälle automaattisesti. Mikäli tilaamasi tuotteet eivät tule perille tai lähetys ei vastaa tilaustasi, tee peruutus Maksuturvalle ja saat rahasi täysimääräisenä takaisin.

Jos vastaanottamasi tilaus on kunnossa, sinun ei tarvitse tehdä siitä erillistä kuittausta Maksuturvalle.

Maksuturva informoi ja opastaa sinua sähköpostitse toimituksen aikana:

  1. Maksun jälkeen Maksuturva toimittaa sinulle vahvistuksen maksutoimeksiannosta, joka sisältää myös linkin tilauksen seuranta- sekä peruutustoimeksiantosivulle.
  2. Mikäli toimitustapana on kirjattu lähetys esim. Itellan pakettitoimitus, Maksuturva toimittaa vahvistusviestin sinulle saatuaan tiedon toimituksen vastaanotosta kuljetusyritykseltä. Tässä tapauksessa sinulla on vastaanoton jälkeinen päivä aikaa tarkistaa tilauksesi ja tehdä mahdollinen peruutus Maksuturvalle.
  3. Mikäli toimitustapana on kirjaamaton kirje, nouto tai myyjän oma toimitus, Maksuturva toimittaa vahvistusviestin, kun myyjä kuitannut Maksuturvalle toimituksen lähetyksi tai perille menneeksi. Tässä tapauksessa sinulla on viisi (5) päivää aikaa tarkistaa tilauksesi ja tehdä mahdollinen peruutus Maksuturvalle.

Yhteystiedot:
Suomen Maksuturva Oy
y-tunnus: 2121703-0
Tammasaarenkatu 1
00180 HELSINKI
Puhelin: (09) 42 41 7040, arkisin klo 9.00 - 17.00
Sähköposti: asiakaspalvelu(a)maksuturva.fi
www.maksuturva.fi

 

Lasku - Klarna

Laskulla maksat helposti ja turvallisesti kun tavara on ensin kotonasi. Maksuaika on 14 päivää.

Maksumuistutuksesta veloitetaan voimassa olevan lainsäädännön mukainen muistutusmaksu, alkaen 5 € sekä kulloinkin voimassa olevan korkolain mukainen viivästyskorko (viitekorko lisättynä 7% lisäkorolla). Luottotiedot tarkistetaan ennen luoton myöntämistä ja toimitus suoritetaan ainoastaan luotonottajan väestörekisteriin ilmoitettuun osoitteeseen. Laskutuslisä 5 €.

Lisätietoja Laskusta http://klarna.com

 

Tilauksen peruminen ja palautukset

Mikäli haluat perua tilauksen ennen valmistusta, ota ystävällisesti yhteyttä myyntiimme välittömästi.

Tuotteilla on kuluttajansuojalain (6 luku, 15 §) mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus, lukuunottamatta asiakkaalle yksilöityjä tai muita kuluttajansuojalaissa (6 luku, 16 §) mainittuja tuotteita. Yksilöityjä tuotteita ovat mm. kaikki tuotteet, joihin on kaiverrettu asiakkaan haluama teksti.

Palautettavan tuotteen on oltava käyttämätön ja samanlaisessa kunnossa kuin se oli asiakkaalle toimitettaessa. Tuotetta palautettaessa on palautettava myös kaikki tuotteen mukana seurannut materiaali.

Palautusoikeuden alaisissa tuotteissa korvaamme Suomen sisäiset postikulut edullisimman postimaksun mukaan.

Kuluttajansuojalain mukainen peruutus- ja palautusoikeus ei koske yritysten välistä kauppaa.

Vialliset tuotteet korjaamme tai vaihdamme uusiin ja korvaamme näiden palautuksista aiheutuneet postikulut käsiteltyämme asian.

Palauttaessassi tuotetta pyydämme ystävällisesti ottamaan yhteyttä myyntiimme etukäteen. Tällöin voimme jo varautua asiaan ja asian käsittely sujuu nopeammin.

Huomaa, että palautuslähetys on asiakkaan vastuulla kunnes olemme saaneet lähetyksen haltuumme.

 

Viivästyskorko ja perintä

Mikäli laskua ei ole maksettu eräpäivään mennessä, on asiakas velvollinen maksamaan viivästyneelle summalle viivästyskorkoa korkolain mukaisesti.

Maksumuistutuksen lähettämisestä perimme aiheutuvina kuluina 5€. Mikäli laskua ei muistutuksesta huolimatta ole maksettu, siirrämme asian perintätoimiston käsiteltäväksi.

 

Tuotetiedot ja -hinnat

Tuotteiden hinnat ilmoitetaan euroissa (€). Hinnan sisältämä suomalainen arvonlisävero on ilmoitettu hintatiedon yhteydessä.

Emme vastaa virheistä tuotteiden tiedoissa ja kuvauksissa. Epäselvissä tapauksissa varmista asia meiltä etukäteen. Pidätämme oikeuden muuttaa tuotteita ja tietoja ilman eri ilmoitusta.

Asiakkaan lähettämää materiaalia (ml. asiakkaan lähettämät tiedostot) säilytetään 2 kuukautta, jonka jälkeen ne poistetaan.

 

Vahingoittunut tai kadonnut lähetys

Mikäli lähetys on vahingoittunut postissa, tulee siitä välittömästi tehdä ilmoitus postiin.

Postissa kadonnutta lähetystä tulee tiedustella postista 30 vuorokauden kuluessa lähetyksestä. Pidämme kirjaa lähetysajankohdista.

Emme vastaa kuljetuksessa aiheutuneista vahingoista. Pakkaamme tuotteet asianmukaisesti, jotta vahingoittumisen riski saadaan minimoitua. Vahinko- tai katoamistilanteessa ota myös yhteyttä asiakaspalveluumme korvaavan tuotteen toimittamisesta sopimiseksi.

Katso lisää lahjatuotteita osoitteessa Lahjat.net